Pages

Sunday, May 22, 2011

Aku Tertanya2..

Assalamualaikum w.b.t to all readers.
Cett!! Macam la ramai sangat readers blog aku nih. Blog pun dah berhabuk gila sebab lama tak update. Biasa la bz dengan benda tu, benda nih. Hu2. So, sebelum ni, semasa ketandusahn idea nak tulis entri, aku round2 sekitar internet ni mencari bahan2 yg boleh dibaca dan menarik. And aku found something.! Something yang buat aku tertanya2 dalam benak fikiran aku nih.

Aku ada terbaca entri pasal UMNO and Anwar kat blog2 blogger lain. Hurmm, biasa la, skang ni kan dah heboh pasal video seks tu. Tak habis pasal tu, duk heboh lak pasal harga barang naik. Pasal seks tu, aku nak komen sikit la, kalo lah si Shazryl Eskay and other T trio yg rakam, apsal la yg kamera tu hitam putih and blur2 cenggitu?? Dorang takder duit nak beli baru ke??
Aku tertanya-tanya la kan:-
  1. Kenapa perlu disebarkan secara umum video seks seseorang?? Tak ke membuka aib ke namanya tu?? Seluruh manusia dari segenap lapisan masyarakat yg tengok video tu. Siap ada yg stim lagi. Ngeh2. Tak tahu ke yg kalo kasi orang tengok video lucah ni bahaya+berdosa??
  2. Katanya "Rakyat Didahulukan" tapi apsal la harga barang2 semakin naik skang ni?? Aku ni dah la manusia pokai. Haddoii macam mana la aku nak sara idup anak bini aku nanti?? Si Rosmah tu boleh je stailkan rambut dia ikut gaya gunung berapi tuh boleh plak?? Pegi negara tu la, negara ni la. First Lady Malaysia la katakan. Makin ramai la yg jadik miskin tak lama lagi.
  3. Kalau betul golongan UmNo ni jenis yg cintakan dan sayangkan Islam, tapi apsal bini2 dorang or menteri2 wanita tu asyik tayang rambut je?? Tak tahu ke rambut tu aurat?? Pakai ketat2 pun ader..hurmm. sedih aku nengoknya.
  4. Apsal la suka sangat buat masjid besar2 tapi tak sempurnakan dengan baik?? Siyes eh, sebelum ni aku pegi KL, 2,3 kerat je aku jumpa yg semayang kat masjid. Mana yg lain?? Lelaki2 ni??Where are you guys?? Jemaah kat masjid adalah wajib untuk kita orang lelaki. Bukannya bina masjid untuk jadi tatapan orang ramai. Hurmm..Dunia akhir zaman.
Well, tu la persoalan yg bermain lam kepala otak aku nih. Hadooi..sesape?? can explain to me about those questions??

No comments: