Pages

Tuesday, April 26, 2011

I hate Sambutan Tahun Baru..

Assalamualaikum buat para pengunjung blog aku sekalian.

First of all, aku mintak sori la kalau2 tajuk entri tu takder kena mengena dengan isu2 semasa sekarang nih. Ye la, biasanya kalo bercakap sal tahun baru ni, biasanya di awal tahun la kan, bukan tengah2 tahun camni. Ahh, lantaklah ape pon. Seperti biasa la, aku ingin menyuarakan pandangan aku sal tahun baru nih.

Bagi aku la kan, sambutan tahun baru nih tak penting pun, malah bagi aku sambutan camnih mendatangkan banyak masalah. Yer la, biasanya pada malam tahun baru la ramai yang buat 'projek baru' dengan pasangan kapel masing2. Konsert sana sini. Balik umah dah pukul 2,3 pagi. Hurm, bagi aku semua benda tu membazir masa je la. Takder pekdahnya. Kalo korang rasa pandangan aku salah, well lantak korang la erk. Biasala, lain orang lain pandangan. Aku hargai lau korang sudi2 nak kasi tau kat aku pandangan korang sal taon baru ni. (kat ruang komen la ek).

So bagi aku, sambutan tahun baru nih mendatangkan banyak maksiat kepada umat Islam. Dengan konsert2 yang artis pompuan seksi la. Artis rock menyanyi macam ape tah. Dengan gaya tangan camtu. Rosak akidah umat Islam. Kalo la sambut taon baru dengan baca doa awal tahun and akhir tahun ok gak. Then buat solat hajat ramai2 kat dataran merdeka or stadium Bukit Jalil tu betol jugak. Yang tu takper la. Sekurang2 nya kita memohon redha Allah. Bukannya lalai dalam mengingati Allah. Buat yg berpandangan lain dari aku tuh, aku mohon maaf la kalo ada yg tak puas hati. Korang nak kemukakan pandangan??silakan la komen.

Tapi tu tak bermaksud aku gila komen. Aku just nak tao pandangan orang lain...adiosssss


No comments: